-->

środa, 6 lipca 2016

#88 52 kolory życia (TOM I)

Autor: Magdalena Kozioł
Wydawnictwo: Pociąg do natury, Magdalena Kozioł
Ilość stron: 96
Data wydania: 1 marca 2016
Seria: 52 kolory życia (TOM I)




Całkiem niedawno i całkiem niechcący natknęłam się na książkę, która przyciągnęła mnie tytułem ,,52 kolory życia". Opis za wiele mi nie wyznał, nie wiedziałam czego się spodziewać, jednak ciekawość zwyciężyła. Tym oto sposobem sięgnęłam po całkiem świeżutką książkę, która cichutko krąży wokół polskiego rynku. Jak ją oceniam? 




Opis: 
52 KOLORY ŻYCIA to porywająca powieść o miłości i namiętności, romansie i jego konsekwencjach. Bohaterką jest młoda kobieta- Sally. Pewnego dnia na jej drodze, zupełnie niespodziewanie pojawia się mężczyzna. Jej dotychczasowe, poukładane życie zmienia się diametralnie. Cała historia okraszona pięćdziesięcioma dwoma wyjątkowymi i niepowtarzalnymi kolorami. Lektura wzrusza,zawiera wiele przemyśleń na temat życia i jego nieprzewidywalności.źródło opisu: opis autorski

Na początku chciałabym jednak napisać Wam minusy, które jawiły się w książce. Jako że autorka zdecydowała się sama wydać swoją książkę, 52 kolory życia nie przeszły profesjonalnej korekty. Tylko nie zrażajcie się za bardzo! Ogólnie jest dobrze - nie ma błędów ortograficznych, z reguły wszystko na pierwszy rzut oka jest dobrze napisane. Niemniej jednak pojawiają się powtórzenia, które później nieco irytują czytelnika. Często na przykład powtarza się ,,mówi sama do siebie" - ponadto, jak już jesteśmy przy tym temacie, zbyt często również rozmawiają sami ze sobą. Rozumiem, że w realnym życiu nam się to przydarza, ale kiedy jesteśmy w miejscu publicznym, zwykle nasze słowa tkwią w myślach, a nie wychodzą z ust na zewnątrz. Taka drobna uwaga. 

A teraz zalety... To nie jest książka, która zwykle pojawia się na polskich półkach. Powieść jest napisana barwami, emocjami, z charakterystycznym wątkiem - miłością. Jednak charakterystyka nie jest taka, jak przy innych powieściach tego gatunku. Jak zresztą sami widzicie, 52 kolory życia jest bardzo cienką lekturą, rozbitą na tomy (dostępny jest I i II tom, a III jest w trakcie planu wydawniczego). Z początku obawiałam się, że autorka zbyt szybko pospieszy się z akcją, lecz summa summarum pozytywnie się zaskoczyłam. 

Poznajemy Sally i Tomka, którzy właśnie rozpoczynają nowy etap w związku - narzeczeństwo. Widać ich barwną miłość, siłę uczuć i moc poświęcenia. Z początku nie wyobrażałam sobie, że autorka mogłaby skomplikować im w jakikolwiek sposób życie. Już od początku widzimy bajeczne love story. które musi przetrwać. I gdyby nie druga książkowa para, poczułabym stanowcze przesłodzenie. 
Równowagą dla świeżych narzeczonych są Jacek i Aneta. którzy choć małżeństwem są już od kilku lat, ich miłość powoli się ulatnia. Wciąż się kochają, jednak nie ma już tego ognistego płomienia, co był wcześniej. Może do siebie się przyzwyczaili? Może to z powodu pracy Jacka wszystko się skomplikowało? Pracują więc nad tym, aby ponownie poczuć do siebie żar. Zawsze praca nad związkiem przydaje się w tego typu sprawach. 

ALE! To nie koniec połączeń bohaterów. Los chciał, aby Sally i Jacek również się spotkali. Może i ich przypadkowe spotkanie nie należało do najsympatyczniejszych, niemniej jednak wszystko miało swoje znaczenie. Przeznaczenie potrafi być okrutne, lecz zawsze dodaje do naszego życia nowe przygody. 

Autorka o sobie: 
Jestem kobietą, której udało się w życiu, po wielu latach poszukiwań odnaleźć pasję. Od dzieciństwa lubiłam swoją wyobraźnię, książki i uwielbiałam pisać wypracowania. Okazało się, że takie zamiłowania mogą zakończyć się pomysłem o napisaniu własnej książki, który udało mi się zrealizować dzięki wytrwałości, natchnieniu, moim bliskim i pięćdziesięciu dwóm tygodniom jednego tylko roku. Na co dzień jestem żoną, mamą dwójki wspaniałych dzieci i prowadzę sklep z naturalnymi kosmetykami. Uwielbiam rozmawiać, czytać złote myśli, kocham muzykę i cieszy mnie dzielenie się moją pasją z innymi. W książce, którą mam ogromną przyjemność przedstawić, opisałam niezwykłą historię Sally- pięknej kobiety i miłości, jaka niespodziewanie pojawia się na jej drodze i zaskakuje, jak przysłowiowy grom z jasnego nieba. Wszystko to okraszone pięćdziesięcioma dwoma kolorami życia.
źródło opisu: opis autorski

Jak już wcześniej wspomniałam, książka napisana jest emocjami i barwami. Już od samej autorki czuć pozytywne wibracje, które przekazuje w słowach czytelnikom. Magdalena Kozioł stara się sprawić, żeby serce człowieka poruszyło i się rozrosło. Można wyczuć całą gamę kolorów, całą paletę emocjonalnych barw. 
Opisy także są inne, niż w klasycznych książkach. Widać, że autorka posiada wielką wyobraźnię - opisuje wszystko z jak największą starannością, aby czytelnik mógł nie tylko to wizualizować, ale także i poczuć. Wiem jednak, że niektórym ,,kolorowe opisy" nie przypadają do gustu, dlatego też wolę tę notkę uwzględnić w recenzji. 

Fabularnie również mi się podoba. Widnieją drugie dna, które tak bardzo uwielbiam. Książka nie tylko zachwyci nas barwami oraz historią, ale i także swoją nauką. Pokazuje życie z każdej strony - wzloty i upadki, walkę o lepszy czas, siłę pomocy i niespodziewane obroty spraw. Nawet w najgorszym wypadku musimy powstać, aby iść dalej. 

Oprócz tego chciałabym jeszcze pochwalić kosmetyki, które dane było mi wypróbować. Autorka posiada sklep internetowy (KLIK), w którym można zakupić kosmetyki naturalne. Jestem alergiczką i nawet niektóre naturalne produkty powodują u mnie wysypkę, jednak tutaj nic takiego nie wystąpiło. Zapach jest piękny, długo utrzymujący się i dobrze nawilża skórę. Zachęcam Was do zakupów, bo naprawdę warto. 

Reasumując sprawę książki, oceniam ją bardzo dobrze. Mimo małej objętości, czytelnik jest usatysfakcjonowany historią bohaterów. Wyczuwane barwy i emocje potęgują wrażenia, sprawiając, że chce się więcej. Szczerze polecam osobom, które tak jak ja dbają o dobrą energię. :) 

Ocena: 5/6

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorce.

1 komentarz:

  1. Jestem zachęcona recenzją ,nie ukrywam ,ze zaintrygowały mnie postacie Sally i Tomka,jestem ciekawa jak rozwinie sie ich miłosć ,czy też nie przetrwa ta urocza chwila ?
    pozdrawiam
    jolantamurawska8@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Wyraźcie swoje zdanie w komentarzu, będzie mi niezmiernie miło :)

ODWIEDŹ NAS JUŻ DZIŚ!