-->

poniedziałek, 21 grudnia 2015

#38 Arcydzieła do kolorowania


Wydawnictwo: Naukowe PWN SA


,,Arcydzieła do kolorowania" to zestaw składający się z zeszytu z reprodukcjami 56 obrazów najwybitniejszych artystów, w którym znajdziecie wiele ciekawych informacji na temat malarzy i ich dzieł oraz zeszytu do samodzielnego kolorowania. Tutaj chyba nie muszę wyjaśniać, co możemy z tym ostatnim robić. 

Kredki, ołówki, muzyka, pióro... Jest wiele rzeczy, które mogą pomóc nam wyeliminować stres z życia. W ostatnim czasie mam zbyt wiele na głowie, za dużo problemów, abym mogła normalnie myśleć. Ten zestaw trafił do mnie w odpowiednim momencie, bowiem wyżyłam się na kredkach, nie na ludziach. 
Chwała za to!

Amatorsko pasjonuję się sztuką i kiedy tylko zobaczyłam informację na temat takiego zeszytu, w którym mogłabym pobawić się w Leonarda da Vinci, albo w Pablo Picasso, po prostu stwierdziłam, że muszę to mieć. Na rynku istnieje już spora ilość kolorowanek dla dorosłych, ale ta stanowczo wyróżnia się na tle innych. Nie tylko możemy pobawić się w malarza, ale również, dzięki dołączonego zeszytu z reprodukcjami, dowiedzieć się czegoś o ich działalności. Nauka i zabawa w jednym? Idealne połączenie. 

Co najlepsze, nie tylko dorośli mogą kolorować słynne arcydzieła. Dzieci również mogą znaleźć w tym frajdę. Niektóre obrazy są łatwe do kolorowania, bowiem nie mają wielu szczegółów w wersji ,,do kolorowania". Wszystko także zależy od tego, w jaki sposób chcemy pokolorować dzieła. Chcesz ubarwić tak samo, jak Michał Anioł? A może pobawić się w Picasso i samemu zdecydować, jakimi kolorami będziesz się posługiwać? To tylko zależy od Ciebie. Ja osobiście spróbowałam wszystkiego, jak widać na zdjęciach poniżej. 


Po prawej możecie spojrzeć na reprodukcję, po lewej na mój własny twór. Ręka aż sama się rwała do tego, aby użyć różnych kredek. Stworzyłam w ten oto sposób swoje własne dzieło, choć na podstawie słynnego obrazu Pablo Picasso. Nawet nie wiedziałam, jaką moc posiadają kredki. W jednej chwili mogłam się uspokoić i zatracić tylko w kolorowaniu. Przy okazji, czytając z drugiej strony kartki z obrazem, mogłam dowiedzieć się na temat danego autora i jego prac. Ponadto, choć wielu z Was słyszało o pewnych dziełach, nie każdy potrafi dopasować do nich odpowiednią datę wykonania. Tutaj możemy się przekonać, jak niektóre obrazy potrafią być średniowieczne. Przy każdej reprodukcji jest napisane nazwisko, nazwę arcydzieła i rok namalowania. 



Kolejnym plusem jest to, że każda kolorowanka jest umieszczona na jednej stronie. Zapewne wielu z Was pamięta, że w dzieciństwie - lub teraz, mając własne dzieci - z drugiej strony odbijały się ślady po poprzednim malowaniu, niszcząc przy tym następną kartkę. Tutaj nam to nie grozi. Kartki są dobrej jakości i nie przebijają kolorów, ale mimo to każdy obraz do pokolorowania ma własne miejsce. Tym sposobem możemy cieszyć się z rysowania, bez zamartwiania się o zniszczenia, które moglibyśmy wykonać. 

Jesteś zadowolony z własnego dzieła? PWN pomyślało także o tym! Przy każdej kolorowance są kreski, które ułatwią Wam wycięcie Waszej kolorowanki. Możecie więc równo wyciąć, wstawić w ramkę i cieszyć się widokiem własnej kompozycji wiszącej na ścianie w salonie lub sypialni. 

Wydawnictwo ułatwiło nam również poszukiwanie autora - wszystkie obrazy w zeszycie są uporządkowane alfabetycznie. Zaczynamy więc od Sir Lawrence Alba-Tadema, a kończymy na Grant Wood. 




Bardzo dobrze przemyślane kolorowanki powinny dostać bardzo wysoką ocenę. Dostarczyły mi wielu przyjemności i chwil uspokojenia. Połączenie wiedzy i zabawy to idealna kompozycja dla wszystkich, poczynając od dzieci a kończąc na starszych osobach. Tutaj każdy może stworzyć z znanego arcydzieła coś swojego - narysować wąsy ,,Mona Lisie" czy wstawić uśmiech farmerom w ,,Amerykańskim gotyku". Można również spróbować zrobić idealną wersję reprodukcji ,,Kobiety z wachlarzem". To ty decydujesz, jak ma wyglądać obraz. Zabaw się w Picasso i twórz!
Stanowczo polecam.

Ocena: 5+/6

Za możliwość zapoznania się z ,,Arcydziełami do kolorowania"
dziękuję Wydawnictwu PWN
 #ŚwiętyMikołaj

1 komentarz:

Wyraźcie swoje zdanie w komentarzu, będzie mi niezmiernie miło :)

ODWIEDŹ NAS JUŻ DZIŚ!