-->

poniedziałek, 3 października 2016

#115 Unik

Autor: Chelsea Cain
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 351
Data wydania: 16 marca 2016
Cykl: Kick Lannigan(tom 1)


W sumie nie wiem, co bardziej mnie przyciągnęło czy to jej opis, czy raczej okładka, której kolorystyka nadaje jej tego "czegoś", co nigdy nie potrafię opisać. Mimo, że odkładałam jej przeczytanie ze względu na brak czasu to cały czas gdzieś w myślach pojawiała mi się ona, dziewczyna z okładki, która wprost mówiła "Chodź przeczytaj moją historię, na co czekasz". Więc ją posłuchałam i przeczytałam, ale pod koniec zorientowałam się, że to dopiero początek, wstęp do historii, która miała się dopiero rozpocząć.

Chelsea Cain to autorka książki, która potrafi trzymać czytelnika w napięciu, nigdy nie wiadomo, co się wydarzy. Idealnie wciela się w bohaterów tego thrillera, każdemu nadaje jego wyjątkowy charakter. Czujemy jakbyśmy to my znajdowali się w trudnych sytuacjach, w których trzeba podjąć ryzyko, żeby ocalić to, co dla nas najważniejsze. Chelsea dba również o szczegóły miejsc, w których akcja się toczy, co jest bardzo dużym plusem, wiele osób zapomina o tym skupiając się jedynie na bohaterach.

Kick Lannigan wiele już w swoim życiu przeszła, a zwłaszcza w najmłodszych latach, kiedy to została porwana praktycznie spod własnego domu. Po kilku latach, kiedy została odnaleziona nikt nie potrafił uwierzyć w to, że ona żyje, stała się sensacją dla mediów na całe życie. Jej psychika jest mocno zniszczona, ale nie ma powodu, aby się dziwić; kto z nas by się normalnie zachowywał przechodząc przez to, co ona. Już, jako dorosła kobieta potrafi rzucać nożem jak profesjonalistka, trenuje boks, łucznictwo oraz sztuki walki, aby nigdy więcej nie stać się ofiarą. Ma również obsesję na punkcie zdarzeń, które prowadzą do porywania dzieci, czuje więź z nimi.

Na drodze naszej głównej bohaterki staje tajemniczy Bishop, który wprowadza strasznie dużo zamieszania. Kick jest w stosunku do niego podejrzliwa i też nie bez powodu, ma on zdecydowanie za dużo sekretów i jest zbyt anonimowy, wraz ze swoim szefem, który ma w garści członków ciemnej jak i jasnej strony prawa. Ale te wszystkie osoby mają jeden wspólny punkt zaczepienia, coś co nigdy nie da spokoju.

Zwroty akcji, które powodują tysiąc myśli na minutę, bohaterowie, których nie potrafimy rozgryźć do końca. W trakcie czytania potrafiłam wysnuć kilkanaście teorii, ale tylko jedna się sprawdziła i to nie w całości, naprawdę rzadko mi się zdarza nie trafić w sedno sprawy, przez co jeszcze bardziej pokochałam tą książkę i z niecierpliwością będę czekać na premierę kolejnego tomu. Zakończenie daje nam wiele do myślenie odnośnie ukrytego głównego bohatera, który pewnie ujawni się dopiero w trzecim tomie. Nic nam nie pozostaje innego do roboty jak czekanie czytając coś innego na ochłodę.

"-Z iloma kobietami uprawiałeś seks? - Pytanie zabrzmiało tak samo niezręcznie wypowiedziane na głos, jak wcześniej w jej głowie.
-Miałem ich więcej niż ty. - Wbił w nią spojrzenie swoich szarych oczu. - To znaczy, nie jestem tego pewien. Tylko tak zakładam. - Uśmiechnął się sam do siebie i pociągnął duży łyk z butelki. - Nie wiem, do czego zmierzasz."

Miłego lektury Zaczytani!

Ocena:5+/6


Autor recenzji: Lifeisbrutal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wyraźcie swoje zdanie w komentarzu, będzie mi niezmiernie miło :)

ODWIEDŹ NAS JUŻ DZIŚ!